Покликання на онлайн урок https://meet.google.com/suw-rjdb-ohz
навчання з використанням дистанційних технологій з 20.02.2025 - 28.02.2025
21.02.2025
Тема. Класифікація оксидів, кислот і основ.
до взаємодії кислотних і основних оксидів та https://www.youtube.com/watch?v=iQM6t8yrQ_Q (9,5 хв.)
Записати рівняння реакцій з відео у робочий зошит
Розв'язування задач на визначення кількості речовини, маси, об'єму
ПРО ГОЛОВНЕ
• Кристалічні ґратки - модель, за допомогою якої описують внутрішню будову кристалів.
• Природа частинок у вузлах кристалічних ґраток та сили взаємодії між частинками визначають тип ґраток: йонні, атомні, молекулярні.
• Молекулярні речовини мають низькі температури плавлення й кипіння.
• Речовини з атомними кристалічними ґратками зазвичай плавляться за високих температур, практично нерозчинні в будь-яких розчинниках, мають низьку реакційну здатність.
• У йонних кристалах зв’язки між йонами міцні, тому такі речовини зазвичай мають високі температури плавлення. Вони тверді, але крихкі.
• Властивості сполук залежать від їхньої будови і зумовлюють застосування речовин.
Перевірте себе
1. Що таке кристалічні ґратки?
2. Що називають вузлами кристалічних ґраток?
3. Які є типи кристалічних ґраток? Які частинки розташовані у вузлах кристалічних ґраток кожного типу?
4. Чим аморфні речовини відрізняються від кристалічних?
- Молекули речовин молекулярної будови мають невисоку твердість, низькі температури плавлення і кипіння, а деякі — запах. Молекулярні речовини не проводять електричний струм.
- У речовинах атомної будови всі атоми міцно сполучені між собою. Характерні фізичні властивості таких речовин — високі температури плавлення і кипіння. Вони не розчиняються у воді, мають високу твердість
- Йонний зв’язок досить міцний. Тому йонні речовини мають високі температури плавлення і кипіння. У розплавленому стані сполуки, які складаються з йонів, проводять електричний струм
Опрацювати параграф 17
Укажіть хімічні формули, які належать йонним речовинам...
Взаємодію між протилежно зарядженими йонами в речовині називають йонним зв’язком. Сполуки, що складаються з йонів, називають йонними сполуками. До йонних сполук належить більшість оксидів металічних елементів, луги, сполуки лужних елементів із галогенами, Сульфуром тощо. Отже, у наведеному переліку йонними сполуками є Al2O3, Na2S, BaF2. Повторити параграфи 13-16, виконати тренувальні вправи https://learningapps.org/17072678
Пропонуємо скористатися наведеним нижче планом.1. Назва і символ елемента, його місце в періодичній системі (номер періоду, номер групи, головна чи побічна підгрупа).
2. Відносна атомна маса.
3. Склад атома, тобто кількість у ньому протонів, електронів і нейтронів (якщо еле# мент належить до двадцяти елементів, ука# заних у § 4).
4. Електронна будова атома, тобто розміщення електронів на енергетичних рівнях і підрівнях, а також в орбіталях різних типів.
5. Тип елемента (s, p, d, f#), його хімічний характер (металічним чи неметалічним є елемент).
6. Значення валентності елемента (за номером групи періодичної системи, у якій він міститься, за кількістю неспарених електронів в атомі).
7. Тип простої речовини елемента (метал чи неметал), її назва.
ВПРАВА.
Скласти характеристику Фосфору.
Розв’язання
1. Елемент Фосфор міститься в 3-му періоді, V групі, головній підгрупі. Символ елемента — Р
2. Відносна атомна маса елемента — 30,974.
3. Порядковий номер елемента (протонне число) — 15. Це число вказує на те, що в атомі Фосфору міститься 15 протонів і 15 електронів. Фосфор є одним із двадцяти елементів (§ 4), кожний з яких має атоми з однаковою кількістю нейтронів. Нуклонне число А для нього отримуємо, округлюючи значення відносної атомної маси Фосфору до цілого числа: А = 30,974 ≈ 31. Кількість нейтронів у ядрі атома дорівнює різниці між нуклонним і протонним числами: 31 – 15 = 16.
4. Оскільки Фосфор міститься в 3-му періоді, то електрони в його атомі розташовані на 3-х енергетичних рівнях. Перший і другий рівні заповнені; на них перебуває відповідно 2 і 8 електронів (такою є електронна будова атома елемента № 10 Неону). На третьому, зовнішньому, рівні містяться 5 електронів (їх кількість для елемента головної підгрупи збігається з номером групи): два електрони — на 3s підрівні і три — на 3p підрівні. Електронна формула атома Фосфору — 1s2 2s2 2p6 3s2 3p3 , або [Ne]3s2 3p3 . Її графічний варіант (із позначенням заповнених і вакантних d-орбіталей останнього енергетичного рівня) такий: 3p 3d 3s 2p 2s 1s
5. Фосфор належить до р-елементів, тому що під час заповнення електронами орбіталей атома останній електрон надходить у р-орбіталь. Фосфор — неметалічний елемент, оскільки в його атомі більше трьох зовнішніх електронів (§ 8). Окрім цього, він перебуває справа від ламаної лінії в довгому варіанті періодичної системи.
6. Максимальне значення валентності Фосфору — 5 (це елемент V групи), а мінімальне — 3 (такою є кількість неспарених електронів в атомі).
7. Фосфор утворює кілька простих речовин, які є немета# лами. Найважливіші серед них — червоний і білий фосфор. Загальна назва цих речовин — фосфор — така сама, що й елемента (у клітинці періодичної системи вказано лише одну назву).
Мета
навчальна: ознайомити учнів
з особливостями електрона як мікрочастинки, розглянути хвильовий характер руху
електрона; ввести поняття «орбіталь», «спін»,
сформувати
уявлення про види орбіталей та структуру їх розміщення в атомі; поглибити
уявлення про складну будову атома;
розвиваюча: розвивати творчі здібності учнів, уважність,
виховна: сприяти розширенню політехнічного світогляду учнів, виховувати любов до
предмету.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форми роботи: самостійна робота, практичне використання знань, умінь та
навичок.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І.
Менделєєва, відеоурок.
Хід уроку
Орбіталі різної форми позначають різними буквами: s, p, d i f.
s-орбіталі мають
форму сфери, а електрони з такою формою електронної хмари називаються
s-електронами;
p-орбіталі мають
форму об’ємної вісімки (гантелі), а електрони з такою формою електронної хмари
називаються р-електронами.
d – орбіталі. Електрони
набувають ще більшого запасу енергії, складніших рухів, у результаті
утворюються складні і красиві об’ємні геометричні фігури у формі чотирьохпелюсткових квіток
Електрони з такою
формою електронної хмари називаються d-електронами.
в) Орбіталі мають різні положення у
просторі.
s-орбіталь має одне положення в просторі;
p-орбіталь – 3 положення в просторі.
d-орбіталь – 5 положень
в просторі
f-орбіталь – 7 положень
в просторі
Варіант 1
1.
Порядковий
номер хімічного елемента дорівнює:
А. заряду ядра атома; Б. кількості електронів;
В. відносній атомній масі ; Г. протонному
числу.
2.
Вкажіть розташування в періодичній системі елемента № 6 :
А .2 період; Б.4 період; В. 2 група; Г. 4 група;
Д. Головна підгрупа; Е.
Побічна підгрупа.
3. Елемент з порядковим номером 20 має :
А. Ядро із зарядом + 20 і 20
електронів;
Б. .Ядро із зарядом + 10 і 10
електронів;
В. Ядро із зарядом + 40 і 40
електронів.
4. Елемент з порядковим номером 12 утворює
вищій оксид типу :
А. R2O ; Б. RO ; В. R2O 3.
5.Скільки
протонів , нейтронів і електронів
має нуклід
6.Нукліди яких елементів позначено
формулами :
7. Атомне ядро якого елемента містить 19
протонів і 20
нейтронів ?
02.09.2022 Дистанційно. Запрошення на зустріч
https://meet.google.com/ntx-mdek-cct
1. Переглянути конспект та запропоновані в ньому відео
2. Скласти власний конспект з теми "Солі" або доповнити той, що є і прислати в classroom
3. На питання вікторини відповісти усно
2. Прочитати статтю http://vse.rv.ua/article/22-vinahodi-ukrainciv-aki-vidomi-svitovi.html
3. Розповісти про факт, який найбільше вразив у classroom
2. Оксигеновмісні кислоти можна отримати взаємодією відповідних кислотних оксидів з водою:
Для кращого розуміння можна переглянути ще такі відео
https://www.youtube.com/watch?v=ueGyK900P7Q
https://www.youtube.com/watch?v=kMnHUkiDEeI
https://www.youtube.com/watch?v=aWqMaVmhaUM
Повторюємо кислоти https://uk.padlet.com/zn_coolchem/wrzni17ax7mg/wish/482143152
Вправи на повторення https://learningapps.org/view5127536
https://learningapps.org/view4090375 https://learningapps.org/view9112121
https://learningapps.org/view7286555 https://learningapps.org/view6516451
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
https://www.youtube.com/watch?v=11PBpeKEgj8
Домашнє завдання.
28.05.2020 8В
Підсумкове заняття. Розв'язування вправ і комбінованих задач
Переглядаемо телеурок
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFVSJgZgf7h_cV69tk0nTzaozM7YhUp8B
Виконуємо запропоновані завдання
26.05.2020 8А
25.05.2020 8Б 8В
Тема. Розв'язування розрахункових задач на суміші
https://www.youtube.com/watch?v=s6_oV4JW0VI&list=PLFVSJgZgf7h_cV69tk0nTzaozM7YhUp8B&index=8&t=0s
Щоб повторити алгоритм розв'язування розрахункових задач, переглядаемо урок https://www.youtube.com/watch?v=pcqwxgiKB-8&list=PLFVSJgZgf7h_cV69tk0nTzaozM7YhUp8B&index=18
22.05.2020 8Б 8А
20.05.2020 8В
Тема. Узагальнення знань
Повторити § 39
19.05.2020 8А
18.05.2020 8Б 8В
Тема. Поширеність в природі та використання оксидів, кислот, основ і солей.
Опрацювати § 39, виконати вправи 320, 323
https://drive.google.com/open?id=1UVECs4r1j3vXkhmKOXJJS3SLyHkfKvZi
Заповнити таблиці, запропоновані в презентації.
Щоб повторити алгоритм розв'язування розрахункових задач, переглядаемо урок https://www.youtube.com/watch?v=pcqwxgiKB-8&list=PLFVSJgZgf7h_cV69tk0nTzaozM7YhUp8B
15.05.2020
Тематичний контроль. Перейдіть за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/rmn814. Зареєструйтесь: Прізвище, Ім'я, Клас (обов'язково). Тестування відбудеться з 15.00 до 16.00.
Якщо частина учнів, за поважних причин буде відсутня, то чекаю Вас з 17.00 до 18.00 https://vseosvita.ua/test/start/drn835
+ Розв'яжіть задачу. У надлишок розчину ферум(ІІ)сульфату занурили алюмінієву пластинку масою 20 г. Яка маса заліза виділиться, якщо алюміній повнічтю прореагує? Яка маса ферум(ІІ)сульфату витратиться при цьому?
Хто без поважних причин (причину скинути sмs, для них буде вказано інше посилання) не виконає завдання, оцінка автоматично буде вважатися незадовільною.
12.05.2020
https://uk.padlet.com/zn_coolchem/wrzni17ax7mg/wish/504710534
06.05.2020
Тема. Загальні способи отримання кислот та солей.
Домашнє завдання. Опрацювати §35-36, всі рівняння реакцій виписуємо в зошитах і виконуємо завдання, що позначені в параграфах трикутничком. Вміти відповісти на запитання після параграфів.
https://miyklas.com.ua/p/himija/8-klas/osnovni-klasi-neorganichnikh-spoluk-41963/sposobi-otrimannia-kislot-43317/re-85404e4a-5357-4c89-8821-47acda7bb056
2. Оксигеновмісні кислоти можна отримати взаємодією відповідних кислотних оксидів з водою:
https://www.youtube.com/watch?v=vBbqBt1qMx8
Для кращого розуміння можна переглянути ще такі відео
https://www.youtube.com/watch?v=ueGyK900P7Q
https://www.youtube.com/watch?v=kMnHUkiDEeI
https://www.youtube.com/watch?v=aWqMaVmhaUM
Повторюємо кислоти https://uk.padlet.com/zn_coolchem/wrzni17ax7mg/wish/482143152
04.05.2020
Тема. Загальні способи отримання оксидів і основ.
Домашнє завдання. Опрацювати §33-34, всі рівняння реакцій виписуємо в зошитах і виконуємо завдання, що позначені в параграфах трикутничком. Вміти відповісти на запитання після параграфів.
https://www.youtube.com/watch?v=A-0t3HgWHK0
Вправи на повторення
https://learningapps.org/view5127536
https://learningapps.org/view4090375 https://learningapps.org/view9112121
https://learningapps.org/view7286555
https://learningapps.org/view6516451
29.04.2020.
Практична робота №2.
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. https://www.youtube.com/watch?v=YzhPPFSd-dE
https://www.youtube.com/watch?v=11PBpeKEgj8
Домашнє завдання. Повторити §23-32, оформити практичну роботу з підручника с.182-183 в робочому зошиті
27.04.2020
Тема. Хімічні властивості амфотерних гідрооксидів.
Домашнє завдання. Повторити §31, виконити дом.завдання з відеопрезентацій
https://www.youtube.com/watch?v=pwyg9nqoJfw Переписати в зошит!
Додатково можна переглянути https://www.youtube.com/watch?v=hS1xS6X8Nyw&t=14s
24.04.2020
Тема. Розвязування вправ і розрахункових задач.
https://ru.padlet.com/zn_coolchem/wrzni17ax7mg/wish/519561920
Домашнє завдання. Повторити §28 і 32, виконити задачі з дом.завдання відеопрезентації
22.04.2020
Тема. Фізичні та хімічні властивості середніх солей.
Лабораторні досліди 6-8. Взаємодія речовин у водних розчинах.
https://www.youtube.com/watch?v=eLuUyrDwE1w
презентації https://www.youtube.com/watch?v=ljXubEHu5jI
https://www.youtube.com/watch?v=csyu_YZGv6M
https://www.youtube.com/watch?v=yxmwmJx8BDw
Домашнє завдання. Переглянути відео та презентації, прочитати §32, повт 26 https://learningapps.org/8502901 Перемалювати схему 10.
Оформити в робочому зошиті лабораторні роботи з параграфа
https://www.youtube.com/watch?v=rb7ecpzNiKs&t=45s
https://www.youtube.com/watch?v=rWSIKjjYbHo.
Вміти відповісти на запитання після параграфів, особливо № 254.
Скріншоти виконаних завдань можна скидати мені в вайбері в особисті повідомлення, або на електронну адресу lilismakovska@gmail.com. Розвязки мають бути прописані в робочому зошиті
з чітко зазначеним числом та видом роботи (тестування, домашня робота, самостійна,
контрольна тощо)
17.04.2020
Контрольна робота https://vseosvita.ua/test/start/qtf587
15.04.2020
Повторити розрахунки за хімічними рівняннями https://www.youtube.com/watch?v=4eAGYnWTUM4
Для закріплення знань виконуємо домашню роботу до 16 квітня 23:00
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=800534 Бажаю успіху
розвязки прописуємо всі в зошит !
13.04.2020
Тема. Розвязуввання розрахункових задач і вправ, підготовка до контрольної роботи
переглядати відео обовязково з зошитом і ручкою, розвязуючи задачі за вчителем.
Домашне завдання. Опрацювати параграфи 28 та 23-25, 29-30
Для закріплення знань виконуємо домашню роботу до 16 квітня 23:00
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=800534
08.04.2020
Переглянути відеоурок по ТV або його запис, виконати тест
join.naurok.ua код 372996
Домашне завдання. Повторити параграфи 25 і 30, прописати рівняння хімічних реакцій в зошиті, потренуватися у виконанні вправ 236, 237, дати назви продуктам реакцій.
07.04.2020
https://learningapps.org/5127536
16.03.2020
Тема. Фізичні та хімічні властивості кислот.
https://miyklas.com.ua/p/himija/8-klas/osnovni-klasi-neorganichnikh-spoluk-41963/kisloti-39949/re-7b9f33ca-deab-4350-a505-6200deaf638b
https://miyklas.com.ua/p/himija/8-klas/osnovni-klasi-neorganichnikh-spoluk-41963/khimichni-vlastivosti-kislot-41218/re-0b045732-5553-4cd6-ab6b-147b58bb12fc
Домашнє завдання. Переглянути відео та теорію про кислоти, опрацювати §30, повт 25. Виконати завдання в робочому зошиті, що позначені в параграфах трикутничком. Вміти відповісти на запитання після параграфів. скріншоти виконаних завдань можна скидати мені в вайбері в особисті повідомлення, або на електронну адресу lilismakovska@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.